
In goana dupa senzational, multe televiziuni pierd din vedere calitatea actului jurnalistic si cad in capcanele ridicolului dand publicitatii informatii, fotografii neverificate , sperand ca telespectatorului este suficient sa ii servesti un “SENZATIONAL” pe ecran si ii linistesti definitiv pornirea de a-si pune intrebari sau de a cerceta(principiul crestinesc CREDE SI NU CERCETA).
Aseara am fost martora unui experiment relevant in acest sens. Suspectam deja ca presa in
Seara trecuta, dupa cum bine stim cu totii, Bucurestiul a fost un fel de
Evident, fotografia a fost imediat distribuita de sute de utilizatori , insotita de comentariile de rigoare “WOW” “WTF” “Traim in Romania , ce ne mai miram” si alte clisee de genul. Nimeni insa nu s-a uitat cu atentie sa vada ca statia din fotografie nu semana de niciun fel cu statia Romana(superficialitatea consumatorului de “stiri”, inghite tot ce i se serveste). Reuseste un prieten sa gaseasca sursa fotografiei (metrou
Cum a ajuns stirea asta pe siteul RTV? Care a fost sursa? Simplu : facebook. Fara sa se verifice fotografia si mai ales fara sa se uite cu atentie la acea fotografie . Au focusat doar “raul” de apa nicidecum detaliile semnificative , care , in acest caz fac diferenta.
Concluziile pe care le-am tras dupa acest eveniment mi-au lamurit suspiciunile :
-cele 3 surse s-au redus la sursa suprema FACEBOOK;credibilitate 0 .
-reactia fireasca a unor jurnalisti este sa dea (chiar si pe o retea de socializare) fotografii/stiri asa-zis socante , de unde ma gandesc ca este deja deformatie profesionala , fac asta atat de des in mediul de lucru incat a devenit ceva natural.
- stirile care ne sunt servite , de cele mai multe ori sunt scrise “din auzite” nicidecum cu o informare solida in prealabil.
-consumatorul de presa este superficial si mare amator de senzational , de aceea televiziunilor le este atat de usor sa ne manipuleze .
Quod Erat Demonstrandum!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu